29 September 2012

Budinca de lamaie

Intr-o seara dadeam click-click si am ajuns pe Paprika. Nu e un secret pentru nimeni care trece pe aici ca ne uitam destul de des la Paprika atunci cand deschidem televizorul. Ei bine, de data asta am dat peste o tanti foarte simpatica, care se pregatea sa faca o budinca de lamaie. Zicea ca se face totul la blender + cuptor, ceea ce ni s-a parut extrem de interesant si simplu, asa ca am zis sa vedem.

Pana s-a terminat emisiunea, ne pocnise pe amandoi o poftaaaaaa de budinca de lamaie, like there's no tomorrow. Asa ca ne-am apucat sa mesterim, punand cap la cap informatiile pe care le retinuse fiecare dintre noi. Nu ne-a dat o secunda prin cap sa cautam pe gugal - am fi gasit din 3 click-uri reteta originala. Nu, noi am vrut sa fim spontani si sa ne folosim capetele luminate si mainile abile (si mixerul vertical, dar asta e cam prozaic). Am dat lamaia prin blender si am constatat ca nu avem zahar. Nici faina. Nici inghetata de vanilie care se punea peste minunatul rezultat al muncii. Asa ca Domnul Sot a iesit la 11 noaptea sa cumpere cele necesare de la magazinul din colt. Cred ca daca ne era foame si nu aveam paine in casa, mancam zacusca unsa pe biscuiti si tot nu ieseam din casa. Dar atunci ne trebuia musai budinca din aia de lamaie.

Booon, am pus zahar, niste unt si ce ne-am mai amintit noi ca pusese tanti de la televizor, in proportii usor urechistice (la Paprika nu se spun decat foarte rar cantitatile, ca nu or fi toti bucatarii aia dummies sa iti dea totul de-a gata, sa iti faci tu acasa mancare de Gordon Ramsay). Cel mai tare am rotunjit-o la faina, unde in loc de 2 linguri am pus 200 de grame :)) Cand ni s-a parut ca are consistenta potrivita, am pus-o la cuptor.

Unde a crescut si s-a facut gigea, de ne-au crescut inimile de drag pentru rodul muncii noastre nocturne.

Dar unde toata faina aia s-a intarit si s-a facut un fel de clei cu gust de lamaie. Plus ca la 2 minute dupa ce a iesit din cuptor, toata treaba s-a tuflit si a ajuns sa arate cam asa:


Am mancat din ea cu stoicism, incurajandu-ne reciproc ca nu e chiar asa rau. Dar din 3 una tot a ajuns la cateii socrilor, care nu sunt sigura daca s-au atins de ea.

Acum, lasand gluma la o parte, puteti incerca reteta, daca aveti ingredientele si cantitatile nu aveti cum sa o stricati. Dar, din proprie experienta, va spun urmatoarele:

- Nu va uitati la emisiuni de gatit cand va e foame sau pofta de ceva dulce. Not helping
- Inainte sa va apucati sa puneti in oala jumate din ingrediente, verificati daca aveti cealalta jumatate - asta pentru evitarea disputelor conjugale legate de shoppingul nocturn :P
- Cantitatile alea nu sunt trecute acolo degeaba. Nu, nu merge din ochi decat daca esti mama sau Sanda Marin
- Daca nu iti place lamaia in dulciuri sau in genere :)) sunt foarte putine sanse sa iti placa o budinca de lamaie (ce-o fi fost in capul nostru, nu pot sa stiu; in continuare nu ne place lamaia in prajituri)

Voi ati avut episoade dintr-astea de febra a gatitului dupa ce ati vazut o emisiune de gatit?

2 comments:

  1. Mai, Ligia, ai un stil de a scrie :) In ciuda ratarii, eu te felicit pentru postare!
    Nu prea am ratat, a, ba da: am avut pofta nebuna de pancakes, dar fiind miercuri nu puteam sa le fac. Si am zis sa le incerc totusi, fara oua, ce mare branza?! A iesit un dezastru, nu se legau, nu puteam sa le intorc, am aruncat compozitia si tot eu m-am suparat, ca deh, nu mi-am satisfacut pofta :D
    Si ca sa fiu mai aproape de intrebare, doar pe Jamie il urmaresc, dar prea e incredibil in pregatirile acelea de mese in doar 30 min. Oricum, mai si triseaza dupa cum am vazut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) si eu am chinuit niste pancakes de post la un moment dat

      da, Jamie mai triseaza (plus ca pana o sa ma misc si eu ca el in bucatarie, ohoooo), dar ma uit la el de drag :P

      Delete