28 March 2017

Carti ortodoxe pentru copii - biblioteca noastra

Cand am rearanjat biblioteca, in toamna trecuta, am alocat o jumatate de raft "cartilor cu sfinti", asa cum le spune Sofia. Le impartasesc cu voi - poate va vor fi de folos daca aveti de facut cadouri celor mici in perioada urmatoare. Si, pentru ca mereu ma bucur sa aflu despre carti noi si frumoase, astept si recomandarile voastre.

Tatal nostru, Invierea, Cele 10 porunci si Pilda samarineanului milostiv - Editura Doxologia
Sunt ultimele venite in casa noastra. Sunt format mediu (aproximativ A5), au 16 pagini lucioase, ilustratiile difera de la un volum la altul (dupa cum puteti vedea mai jos), costa in jur de 5 lei, in functie de magazinul de unde le cumparati. Pe site-ul editurii puteti vedea si alte imagini din interiorul cartilor.
Carti pentru copii de la Doxologia

Pilda samarineanului

Pilda samarineanului

Invierea

Tatal nostru

Cele 10 porunci
Filofteia, marea sfanta mica si Merele Cuviosului Euforsin - Editura Nepsis
Viata Sfintei Filofteia are 56 de pagini si este format A5, cartea cu Sfantul Eufrosin are 24 pagini si e format mic (aprox A6). Ambele au hartie lucioasa si coperti moi. Ilustratiile sunt minunate, le puteti vedea mai jos.

Micul Pateric - Savatie Bastovoi
E o carte mai veche, cu povestioare din pateric. Sunt scurte (cateva pagini fiecare) si ilustrate alb-negru. Cartea are format mediu, patrat.

Sfintii, prietenii nostri - Editura Teofilia
Ne-am folosit mult de aceste carti, desi fetele le-au primit abia de Craciun. Pentru fiecare sfant sunt alocate doua pagini - una cu viata sfantului, cealalta cu activitati. Imi place mult ca pe fiecare pagina este o imagine cu locul in care sfantul a trait sau cu biserica in care i se afla Sfintele Moaste. Activitatile de pe pagina opusa sunt si ele interesante - in afara de icoana de colorat (dupa modelul dat de autocolantul care se lipeste pe pagina), copiii sunt incurajati sa isi puna intrebari (sectiunea Ce ne invata sfantul?) si sa faca anumite activitati impreuna cu parintii si fratii.


Colectia Au fost candva copii - Ana Iacov, Editura Egumenita
O colectie minunata, format mare, cu coperta cartonata si foi lucioase. Ilustratiile sunt minunate, textul este acccesibil, dar noi il parcurgem in mai multe seri (e prea mult pentru copiii mici). Sunt trei dintre sfintii nostri dragi: Sfantul Nectarie, Sfantul Paisie si Sfantul Porfirie. Pentru fete e fascinant sa descopere ca sfintii din icoane nu numai ca au fost oameni adevarati, ci chiar ca au fost copii ca ele.
Cartile pentru copii ale Editurii Potamitis
V-am mai povestit cu alte ocazii despre Micul Pateric, dar nu cred v-am aratat niciodata cartile noastre preferate de la Potamitis. Din imagine lipsesc cateva : Saptamana Mare, Nasterea Domnului si Viata Maicii Domnului, pe care lucrau fetele. Fiecare pagina include un text scurt (romana si engleza) cu privire la sarbatoarea respectiva, precum si o icoana de colorat. Postul Mare include cate o pagina pentru fiecare duminica din triod si din post. Saptamana Mare are o pagina dedicata fiecarei zile, de la Sambata lui Lazar pana la Inviere, Nasterea Domnului prezinta diverse scene din perioada Craciunului (ieslea, cantarea ingerilor, inchinarea magilor, etc) iar Viata Maicii Domnului prezinta fiecare sarbatoare a Nascatoarei de Dumnezeu pe cate o pagina. Cartile de activitati includ pagini de colorat, uneste punctele, gaseste drumul prin labirint, etc.


Bunica si prescura - Editura Potamitis
Tot de la Potamitis este si aceasta carte pe care fetele o indragesc mult. Are coperta cartonata si foi lucioase, format patrat 22,5x22,5cm. E povestea unei dupa-amieze de sambata, in care bunica pregateste prescura ca de obicei, impreuna cu nepotii ei. Aflam astfel ce este si cum se face prescura, ce se intampla cu prescura in timpul Sfintei Liturghii si cum mergem la impartasit. Pe fete le-a ajutat sa inteleaga putin mai bine Taina Euharistiei. Probabil vom lua si Peripetiile Parintelui Evanghelos, despre care povesteste Laura.


Colectia pentru copii de la Editura Iona
Noi avem doar 3 dintre ele (Sfantul Calinic, Sfantul Ioan Maximovici si Sfanta Ecaterina a Rusiei) desi ni le dorim pe toate :) Asa cum spuneam si mai sus, pentru fete e mereu interesant sa afle mai multe despre viata de zi cu zi a sfintilor pe care ii stiau doar din icoane. Noi nu putem parcurge un volum intreg o data, le citim pe "capitole" (desi ele nu sunt impartite propriu-zis in capitole).


Din Cetatea lui Eu in Cetatea lui Tu si Din Cetatea lui Tu in Cetatea Cerului - Mersine Vigopoulou, Editura Egumenita
Cele doua carti urmaresc aventurile Maniosului, un baiat din Cetatea lui Eu, catre Cetatea lui Tu si apoi catre intalnirea cu Virtutea. O alegorie din care noi, cei mari, am avut multe de invatat. Pentru copii e inca destul de greu de urmarit si de inteles, dar se bucura de ilustratiile frumoase din volumul al doilea. Primul volum al nostru este in editia veche, cu mult text si foarte putine ilustratii. Acum puteti gasi ambele volume in editia a doua.

Evanghelia pentru Copii - Editura Stefan si Editura Evanghelismos
Am cumparat-o mai intai pe cea de la Editura Stefan, dar ne-am bucurat mult cand am vazut-o la biblioteca pe cea de la Evanghelismos. A doua ne place mai mult, pentru ca ilustratiile sunt mai bogate, are semn de carte de snur (un mare plus din punctul de vedere al Sofiei) si textele sunt usor reinterpretate - pentru un adult obisnuit cu textele biblice intr-un anumit fel poate fi mai ciudat sa citeasca textele poetizate, dar sunt frumoase.

Cuprins - Editura Stefan

Cuprins - Editura Stefan





Praznicele Imparatesti, Praznicile Maicii Domnului si Minuni ale lui Iisus Hristos
Imi pare rau ca nu am cumparat cartea asta mai devreme - nu m-a inspirat coperta (deci foarte adevarata zicala cu judecatul cartii dupa coperta). Ne e foarte utila pentru ca in ea avem informatii despre toate praznicele mari de peste an - practic, completeaza foarte bine Evangheliile de mai sus. Pentru fiecare praznic avem cate o pagina de text si cate o icoana, plus troparul sarbatorii respective. Dn ultimul capitor, cel cu minunile Mantuitorului, citim in duminicile respective din timpul anului.






Sfantul cu Gura de Aur - EIBMBOR
Am primit-o de la Mos Craciun de la biserica acum vreo 2 ani si am fost uimita de faptul ca a avut un asa mare succes. Textele sunt grele si au un limbaj destul de complex, dar Mariei ii place sa citim din ea pentru ca viata Sfantului Ioan e prezentata ca un dialog intre o mama si cele doua fiice ale ei (Ioana si Maria ;) ). Fiecare capitol are o mica sectiune Stiati ca? si un citat al Sfantului Ioan care se potriveste cu tema capitolului.

Chemarea Credintei - Revista pentru copii
Primul numar l-am primit tot de la Mos Craciun la biserica si ne-a placut, prin urmare anul acesta am facut abonament. Nu mi-e clar cate numere apar pe an (parca 6), stiu doar ca am dat 36 de lei pe tot anul. Fiecare numar are o tema: primul de anul acesta este despre icoane. Puteti vedea mai jos cuprinsul si cateva pagini. Fetelor le plac jocurile si activitatile - in fiecare numar pagina din mijloc e un board game :) Mai sunt povesti cu talc, istorisiri din Vechiul si Noul Testament, articole despre animale, etc.



Cartile Leon Magdan
O sa fiu foarte sincera: mie nu mi-au placut de la inceput, nu stiu exact de ce. Cred ca din cauza graficii. Dar fetelor le plac foarte mult povestile si au inceput sa imi placa si mie. Sunt foarte foarte multe - povesti, ghicitori, activitati, legende. Aici sunt doar cateva dintre ele.
Care sunt preferatele voastre? Ce ne recomandati frumos?

PS Am mai scris si despre cartile noastre de Craciun.

6 comments:

  1. toate bune?
    Nu ai mai scris de mult timp.

    ReplyDelete
  2. Cartile de la Editura Iona sunt chiar frumoase, le am aproape pe toate, cumparate incetisor, in timp. La fel si colectia "Au fost candva copii", e minunata, am si eu cele trei carti.
    N-am copii inca (chiar daca am strans niste carti pentru copii), dar am cumparat multe carticele ortodoxe si pentru finutii mei de botez, asa ca iti pot face si eu cateva recomandari de carti care mi-au placut si pe care nu le-am vazut in lista ta.
    Iti las si link-uri de la evanghelismos.ro pentru ca eu de aici am cumparat cel mai des (din cauza ca nu se percep taxe postale la o comanda minima de 30 de lei cu Posta romana, iar preturile sunt bune). Insa depinde peste ce oferte bune mai dai pe alte librarii online, desigur. Sa stii ca nu fac reclama :), doar am recomandat ce-mi place mie.

    Asadar acestea sunt cartile de care mai stiu eu:
    - "12 Printese si Imparatese cu CD"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/136/12_printese_si_imparatese_cu_cd
    - "12 luptatori si eroi adevarati (contine CD)"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/2166/12_luptatori_si_eroi_adevarati_(contine_cd)
    - "Povestea minunata a Sfantului Nicolae"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/1693/povestea_minunata_a_sfantului_nicolae
    - "Povestea minunata a Sfintei Paraschiva"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/1691/povestea_minunata_a_sfintei_paraschiva
    - "Viata Sfantului Iosif cel Nou de la Partos - povestita copiilor"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/1486/viata_sfantului_iosif_cel_nou_de_la_partos_povestita_copiilor
    - "Viata Sfantului Nicodim cel Sfintit de la Tismana - povestita copiilor"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/1485/viata_sfantului_nicodim_cel_sfintit_de_la_tismana__povestita_copiilor
    - "Viata Sfantului Siluan Athonitul povestita copiilor"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/1900/viata_sfantului_siluan_athonitul_povestita_copiilor
    - "Picaturi din dragostea lui Dumnezeu"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/2071/picaturi_din_dragostea_lui_dumnezeu
    - "Poezii cu iz de filocalii"
    http://www.evanghelismos.ro/carte/766/poezii_cu_iz_de_filocalii

    ReplyDelete
  3. Multumesc tare mult de recomandari, Maria! Si noi cumparam de la Evanghelismos de obicei pentru ca preturile sunt bune si depozitul e aproape de casa noastra. Acum am o scuza sa le mai fac o vizita din nou :)

    ReplyDelete
  4. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    ReplyDelete