25 October 2013

Negresa super-rapida de post

O reteta failproof (pe cuvant daca gasesc un echivalent la fel de eficient pe plaiurile carpatine). Se face intr-o singura tava, din ingrediente usor de gasit in orice camara - adica nimic fensi-pensi.

Am vazut reteta in emisiunea Mad Hungry cu Lucinda Scala Quinn. Imi place tare mult emisiunea asta - de regula se intampla chestii simple, pe care le poate face orice impiedicat (myself included), mai ales pentru ca retetele nu sunt deloc pretentioase in termeni de masuratori si pentru ca Lucinda explica ce poti drege daca ceva nu ti-a iesit bine.

Sursa foto

Puteti vedea aici reteta originala si filmuletul aferent (pe aceeasi pagina, in dreapta).

Ingrediente uscate:
1 1/2 cani faina alba
1 cana zahar
3 linguri cacao
1 lingurita bicarbonat
1/2 lingurita sare

Ingrediente ude
6 linguri ulei
1 lingurita esenta de vanilie
1 lingura otet (nu, nu e prea mult - nu se simte deloc in produsul final)
1 cana apa rece

Ingredientele de mai sus sunt pentru o tava de 18 pe 25 cm. Tocmai am masurat-o cu ruleta :)) pentru ca de foarte multe ori m-am avantat la o tava mult prea mare pentru posibilitatile compozitiei.

Tava nu se unge cu nimic. In ea se pun ingredientele uscate si se amesteca putin cu un tel. Apoi se face o adancitura in care se toarna ingredientele ude. Se amesteca totul cu un tel, apoi cu o lingura de lemn - cu lingura se ajunge mai usor in colturi si pe muchiile tavii - pana cand nu a mai ramas deloc faina neamestecata.

Se da la cuptor cam 20 de minute la foc mediu (nu stiu sa va zic exact la ce treapta, cuptorul meu are o personalitate proprie).

Pe deasupra se poate pune o glazura din unt si zahar pudra, ca in reteta originala. Am incercat varianta asta si a iesit cam greoaie pentru noi. Am ramas la zahar pudra simplu sau zahar pudra cu nucsoara (tare imi place nucsoara in dulciuri in ultima vreme) sau zahar pudra cu levantica. Merge si simpla, daca nu vreti sa va mai complicati, ca la cat de buna iese negresa asta, serios ca nu mai conteaza daca are ceva deasupra.

Nici spor nu va mai zic, e atat de simpla ca aproape se face singura. Va zic doar Pofta buna!

2 comments:

  1. Eu ador prăjitura asta, serios! Şi chiar de multă vreme nu am mai făcut-o, cred că e cazul acum:)

    ReplyDelete