01 July 2016

Produse de curatat DIY

De cand avem copii prin casa, am incercat sa eliminam chimicoseniile pe care le foloseam la diverse operatiuni de curatare. Dupa ce mi-am facut cate un rand din fiecare solutie de mai jos, fara sa imi notez retetele, si am stat apoi o saptamana sa le dau de urma, am hotarat sa le notez aici.

detergenti de casa


Servetele umede de casa
Intr-o sticla cu fas am amestecat:
- o cana de apa (sticla are 350 ml cu totul)
- o lingura de gel de dus eco bio pentru bebelusi (am folosit ce am avut in casa, data viitoare voi folosi probabil niste sapun de casa, razuit)
- doua linguri de ulei de masline
- vreo 5 picaturi de ulei de lavanda
Cand am nevoie de servetele umede, fac fas-fas pe niste servete de hartie (ma impac foarte bine cu rolele de bucatarie de la Volare, sunt groase si nu se fac ciuciulete) si  gata. Fetelor mari le place tare mult operatiunea asta, devin brusc foarte saritoare cand vine vorba de schimbat bebelusul :))

Solutie pentru sters mobila
Aici nu am mai gasit prima reteta pe care am folosit-o si care mi-a placut mult (era ceva fara otet), asa ca am folosit the next best thing:
- 1 cana apa
- 1/4 cana otet (mirosul se simte putin, mai ales daca aveti mofturosi in casa)
- 2 linguri ulei de masline
- 10-15 picaturi din uleiul esential preferat - eu folosesc de obicei lavanda si/sau citrice
Am recurs la varianta de solutie naturala pentru mobila si pentru ca fetele vor acum sa stearga ele praful, tot pentru ca le place sa faca fas-fas (si mai bine fac fas-fas cu combinatia asta decat cu ceva Pronto :P)

Solutie pentru prespalare
Si aici am experimentat destul de mult. Variantele cu bicarbonat nu imi plac, pentru ca de fiecare data imi infunda sticla cu fas. Cele cu apa oxigenata, folosite des in State, trebuie folosite repede, pentru ca apa oxigenata se... dez-oxigeneaza de la lumina (si recipient opac n-am). Am ramas la varianta asta:
- 2/3 cana detergent de vase
- 2/3 cana otet
- 2 cani de apa
Nu mi se pare la fel de eficient ca Vanish sau prietenii lui, dar isi face treaba. Dau direct pe pete inainte de a le baga la masina, mai frec putin daca pata e mai veche.

Voi ce combinatii folositi pentru sters mobila si pentru tratat petele?

6 comments:

  1. De cand cu bacteria ucigasa (e.coli)...sterg cu Igienol totul: podele, covoare, chiar si mobila. Producatorii Igienol, la un moment dat, au anticipat teama mamelor si au atasat sticlei o eticheta mare, galbena pe care scria clar ca e eficient chiar si impotriva bacteriei respective. Recunosc, la vremea aceea, aproape c-o vedeam pe e.coli alergand prin casa de mana cu toata natia de fungi. Pentru mobila si parchet, in general, folosesc Pronto, in general... Pentru pete am un spray de la Amway. Imi amintesc, ca pe vremuri, mama peria covorul cu apa si otet pe motiv ca dezinfecteaza si improspateaza culorile. Mobila aceea lacuita o stergea la marile curatenii - de pasti, Craciun, de vara, de toamna, de primavara, de iarna, de ziua mea, de ziua ei etc...cu gaz, pe motiv ca, la fel, curata si da un luciu aparte mobilei. Mirosea a gaz o vreme, dar intr-adevar luciul se mentinea o perioada indelungata. Geamurile le stergea cu apa, otet, ziare.

    ReplyDelete
  2. Iti multumesc pentru retete. Am o intrebare uleiul esential de unde il cumperi?

    ReplyDelete
  3. Adica nu as vrea sa cumpar vreun ulei esential made in China, plin de chimicale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaaa, mobila cu gaz imi aduce aminte de copilarie :))

      Iau ulei de la solaris, dar nici nu am problematizat foarte tare. Cele pentru inghitit incercam sa le luam din surse mai bune si in genere pretul e un reper foarte bun

      Delete
  4. Super postare merci din suflet! De mare folos pt mine!!!!!

    ReplyDelete