17 August 2013

Tort cu frisca si piscoturi

E de departe cel mai simplu tort din lume, dar e bun bun de tot. Il facea ruda la care stateam in anul I cand se certa cu prietena si, sincera sa fiu, nu imi parea rau ca uneori se certau cam des :))

Aveti nevoie de:
- piscoturi - in functie de tava in care veti lucra. Intr-o forma de tort normala cu fund detasabil au intrat fix doua folii de piscoturi
- fructe - de care vreti, de care gasiti, de care aveti prin frigider/camara
- putin sirop (de la un compot, de exemplu, daca folositi fructe din compot) sau niste lapte
- frisca

Piscoturile se tavalesc rapid prin sirop sau lapte si se aseaza frumos in tava.
Peste ele punem frisca-fructe, frisca-fructe si tot asa, in functie de cat de inalta este tava :))

Dupa ce am pus ultimul strat de frisca mi-am dat seama ca am uitat sa ii fac poza - va arat un colt cu fructe, sa ma credeti pe cuvant :))

Se acopera cu folie si se da cateva ore la rece. Rezultatul muncii de 10 minute nu a mai vazut lumina blitului, dar puteti sa ma credeti pe cuvant ca orice tort cu piscoturi arata foarte fensi pensi cand scoti forma si se vede garduletul de piscoturi :P

Ca de obicei, tips and tricks de gospodina.. in devenire:
- puteti pune folie alimentara pe fundul tavii (daca e tava cu fundul detasabil), sa nu curga chestii prin frigider. Eu am un pitic pe creier cu plasticul si mancarea, asa ca am infofolit tava dupa pe deasupra
- am folosit frisca UHT (o chestie teribil de chimicoasa, pentru ca familia nu e prietena cu frisca din smantana). E foarte gustoasa, dar nu va asteptati sa se taie in felii bine definite, ca un tort diplomat de exemplu. Puteti incerca intaritor, frisca din smantana sau chiar un alt fel de crema. The sky is the limit.

Pofta buna!

5 comments:

  1. Vazand ca nu ai mai postat nimic de-o vreme am crezut ca ai nascut... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si sor-mea inca asteapta, nepoata-mea inca nu are pofta sa vina pe lume. La casele de pariuri se mizeaza pe nasterea ei luni, pe 26...:) Sper sa treceti toate 4 usor si sanatoase si prin asta.:)

      Delete
    2. Asa sper! Nastere usoara :) cred ca ne intalnim pe la spital :P

      Delete
  2. Mi-ai facut o pofta de combinatia cu banane si ananas :))

    ReplyDelete