22 August 2013

Expozitie Leonardo da Vinci la Sun Plaza

Mergand ieri la doctor, am vazut la metrou un banner imens care anunta o expozitie despre Leonardo da Vinci la Sun Plaza. Nu credeam ca o sa fie mare lucru (ca deh, ce expozitie daVinci poti sa faci intr-un mall), dar am zis sa mergem sa dam un ochi, ca era in drum.

Nu pot sa va zic cat de tare m-am bucurat ca nu am mers direct acasa. M-am entuziasmat ca un copil mic scapat intre jucarii renascentiste :))

Pentru ca, in afara de reproducerile picturilor lui Leonardo, sunt expuse foarte multe machete facute dupa schitele lui cu diverse inventii (de la tun la scripeti). Cu machetele respective poti chair sa te joci, sa le invarti, sa vezi cum functioneaza. E incredibil!

Chiar la intrarea in mall este amplasata o camera cu frize pe pereti in care puteti citi, pe ani, informatii cu privire la Leonardo omul (cand s-a nascut, ce studii a facut, unde a locuit, etc), inventatorul (prezentarea cronologica a inventiilor lui, cu detalii despre fiecare in parte) si artistul (infomatii despre picturi - tot in ordine cronologica).

Apoi sunt expuse inventiile si picturile, in niste conditii deosebite, pe culoarele de la parterul Sun Plaza. E atat de fascinanta toata treaba, incat chiar poti sa ignori muzica tutz tutz si locul trendy-flendy si te poti cufunda in voie in atmosfera renascentista. O atmosfera renascentista ceva mai moderna - din loc in loc sunt plasate touchscreen-uri cu informatii complete despre toate exponatele.


Noi nu am avut aparat la noi, dar puteti vedea mai multe imagini pe modernism.ro. Din cate am inteles, expozitia a mai trecut pe la noi in 2008 sau 2009 (atunci a fost la Opereta). Daca nu ati vazut-o atunci - sau chiar daca ati vazut-o atunci - va recomand sa dati o fuga pana la Sun Plaza, pana pe 29 septembrie. Cred ca pentru copiii mai marisori o sa fie extraordinar de faina.

Daca treceti pe acolo, sa imi spuneti cum vi s-a parut :)

1 comment:

  1. Am descoperit-o si eu, foarte trista pentru ca nu am avut aparatul la mine, pentru a o imortaliza pe Blog de Bucuresti. Foarte multe informatii interesante, exact ca tine m-am simtit - patrunzand in atmosfera renascentista dincolo de ceea ce ne inconjura.

    ReplyDelete