20 December 2012

Dileme - scrisul pe pereti

Dap, am ajuns in acel punct al existentei... Maria scrie cu orice pe orice. Acum la mare cautare e sapunul furat din baie, cu care se scrie tare tare frumos pe mobila mai inchisa la culoare si pe usa de la camera.

Din fericire, sapunul se curata foarte bine :)) Ceea ce nu pot spune despre markerul permanent (care, totusi, nu e asa de permanent, mai ales pe piele :P si care acum sta sub cheie) si despre pixul de pe pereti.

Sooooo, voi ce ati facut? I-ati lasat sa  scrie pe pereti si ati varuit dupa? Le-ati pus la dispozitie doar un loc pe perete, ca sa nu ii scrie pe toti? Ati pus o coala mare de hartie pe perete, sa scrie pe ea? Ati tipat la ei pana nu au mai scris pe pereti? A functionat oricare din variantele de mai sus? :))

Multam!

21 comments:

  1. Eu le-am lasat pana cand n-au mai vrut ele. Nu puteam nici sa tip in momentul in care mijlocia a dat startul, stateam in pat (eram insarcinata cu mezina) si ma uitam tâmp la ele. Pe la 3 luni de sarcina cand m-am simtit in stare, am frecat cu cif, 3 mp de perete. Dar vei constata ca de unele desene te vei indragosti si iti va fi mila sa le speli.
    Eu i-as lasa creionul, se curata cu cif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper ca ce avem pe pereti e lavabila :)) trebuie sa imi pregatesc arsenalul de Cif, ca intre timp Maria s-a apucat serios de teaba :)

      Delete
  2. am lasat-o sa deseneze...asta era conditia , a desenat fluturi , albine , am stat vre-o 2 ani cu ele pe pereti ! chiar mi-e dor de albinele acelea ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pana la albine mai avem mult de munca, momentan suntem intr-o pasa de scris cuneiform :))

      Delete
  3. Ce frumooos! Imi aminteste de o zi calda, acum cativa ani, cand se facuse suspect de liniste in casa noastra. M-am furisat in dormitor unde Una, goala pusca :)) statea in picioare pe pat si desavarsea cel mai avangangardist dintre desene. Creioane cerate superbe, o cutie intreaga, pe peretii nostri! :) O intreb: Desenezi, puiule? Da, uti o psiki, utii botu'!

    Am zugravit inainte sa se nasca Petru! :))

    ReplyDelete
  4. La Alex i-am lipit hartie pe pereti, dar n-a folosit pentru ca nu facea diferenta intre peretii cu hartie si cei fara. Ulterior a scris pe mobila, pe saltea. Si a tinut pana tarziu, si acum (8 ani) are reminiscente si scrie pe peretele din fata biroului cand face temele.
    La Ana am ales o alta tactica: ii dau borcanul cu creioane, cartea de colorat stau langa ea si desenam impreuna. La fiecare tentativa de scris pe langa ii repet: acolo nu desenam, aici desenam. Pana acum functioneaza: are tentative din ce in ce mai rare sa scrie pe mobila sau pe parchet si de cele mai multe ori spune ea "aici nu" si arata spre locurile respective.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu tot asa, nu scriam pe pereti, dar scriam pe saltele si pe lenjeriile albe si apretate :))

      Delete
  5. la primul copil am reusit sa tin lucrurile sub control, dar la al treilea am cedat nervos si le-am lasat sa-si deseneze dormitorul de jos pana sus.Acum camera respectiva e dormitorul nostru, dar n-am varuit peretii inca- mi-e mila de desene, sunt tare frumoase :)).

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) mult mai bine decat tapetul cu print-uri

      Delete
  6. Foarte dragute experientele voastre...ma amuza, dar eu nu cred ca as fi incantata de o asa experienta. Pana acum, baiatul meu de 2 ani nu a fost tentat. Ce-i drept, anul trecut de mos i-am luat o tablita magnetica de calitate pe care a scris pana s-a plictisit. Acum a facut cunostinta cu culorile, dar stie ca are voie doar pe carte sau foi. Nici nu i le las la indemana oricand. De fapt asta a fost tactica pana acum, nu i-am lasat pe mana nimic de scris, iar acum ii dau doar supravegheat. Insa e mai greu cand ai si copii mai mari, sa vedem atunci cum voi face.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pana la copiii mai mari, ai reusit sa salvezi peretii :) Nu sunt deloc in tema, a trebuit sa caut pe google ce-i aia tablita magnetica. multam de idee!

      Delete
  7. si noi am avut o tentativa de scris pe pereti. cu pixul si cu niste stampile cu mickey mouse. roz!
    i-am spus ca se scrie doar pe hartie/carti de colorat, nu-i voie pe pereti.
    nu stiu care a fost exact minunea, dar a funcionat.
    noi am varuit imediat dupa (ca asa s-a nimerit). erau doar cateva dungi, nimic dupa care sa plang de dor :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. din fericire, la noi nu e proaspat varuit si mai avem niste proiecte de renovare in planurile pe termen mediu si scurt

      oricum, cu stampile roz cu mickey cred ca e cel mai fain :))

      Delete
  8. Mai da ce ce copii rasfatati avem pe aici :))) eu astfel de cuvinte mi-am auzit cand fetita la doar 9luni a mazgalit serios peretii cu creioane colorate, s-a nimerit sa zugravim dupa cateva luni... pe la 2 ani a trecut la carioci, dar nu a mai pictat peretii ci mobila si maini, picioare, faţă, chiar şi în cap, pe urmă am descoperit carocile minune care se curata usor(washable). De fel e ascultatoare, dar la repetitiile de a mazgali doar pe foaie, caiet, carte de colorat nici vorba sa dea ascultare. Dupa ce a experimentat toate suprafetele, a incetat cu astfel de curiozitati. Cred ca singura metoda, daca nu doresti sa fii surprinsa de suprafete colorate, e sa nu-i lasi la indemana creioane, carioci etc. Sa le foloseasca doar cand esti si tu lipita de ea. Dar de ce sa-i înhibi copilului creativitatea? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu care e treaba cu scrisul pe fata, ca si cu Maria a fost nevoie de multa munca de lamurire pe tema asta. Bebe de jucarie, in schimb, n-a scapat si arata ca un aborigen din Noua Zeelanda.

      carioci spalabile, zici? :) se gasesc la orice supermarket/librarie sau trebuie sa caut la magazinele de mesterit?

      Delete
  9. Hmmm, nu stiu ce sfat sa-ti dau. Ca norocul, ai mei prunci nu au avut dorinta de a scrie in alta parte decat pe hartie si ocazional pe corp :)) Totusi, iti recomand tabla magnetica dubla, cum e cea oferita de ursuletii nazdranvani la concursul lor, uite linkul: http://ursuletinazdravani.wordpress.com/2013/01/02/la-multi-ani-ursuletinazdravani/
    Noi o avem de vreo 2 ani, are o parte neagra pentru creta si o parte alba, care e si magnetica, pe care poti scrie cu carioca ce se sterge. Impreuna cu tabla vine si carioca dar si un set de magneti cu cifrele si alfabetul. Costa in jur de 60 ron. A avut mare succes in perioada in care David a descoperit cariocile si il chinuia talentul :)) Poate acesta a fost motivul pentru care nu a descoperit peretii.
    O alta tabla magnetica, care a avut mare succes la noi, e cea cu pilitura, ca aceasta:http://www.kids-shop.ro/megasketcher/3705-tabla-de-desenat-magnetica-tomy.html. O gasesti in toate magazinele de jucarii sau la librarie. E foarte faina, o recomand tuturor copiilor.
    Cariocile washable sunt un must pentru micii "artisti" chinuiti de talent :))) Le gasesti si in supermarket, le-am vazut la Carrefour.

    Daca te hotarasti sa o lasi pe Maria sa iti redecoreze peretii, trebuie sa ai in vedere ca exista riscul ca unele carioci sa nu se duca nici daca gletuiesti ( am o prietena ca a patit asa )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uau, ce idei faine! Multam, Roxana, o sa ma interesez de tablele astea, ca tare faine sunt :) Si de cariocile washable, clar. De varuit avem, dar gletuitul nu intra in lista noastra de prioritati :))

      Delete
  10. Exact tăblița asta de la Tomy o avem și noi, am luat-o din Carrefur înainte de Crăciun, anul trecut. Deși e mai scumpă, mi-a plăcut că e de calitate și faptul că pixul e bine prins de tablă, nu poate fi rupt. O recomand, chiar e rezistentă, face toți banii.

    ReplyDelete
  11. Rugaminte.... am si eu o problema asemanatoare. Numai ca dulcea mea fiica de 4 ani si-a scris numele si altele cu carioca pe tapetul din camera. Cum fac sa sterg. Nu pot sa dau cu var si nici sa schimb tapetul nu vreau.
    Precizez ca stau in chirie si nu am voie sa fac ce vreau eu.
    Va rog sa ma ajutati... ce pot sa fac?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am citit intr-o vreme ca petele de marker sau carioca sau pix ies cu pasta de dinti (simpla, fara abrazivi, nu gel). Am incercat cu pixul de pe haine si s-a dus. Ar mai fi zeama de lamaie (din leacurile mai babesti), dar nu am incercat niciodata. Si poate Vanish?

      Am mai gasit cateva informatii aici, poate te ajuta. Spor!
      http://casa.acasa.ro/amenajarea-casei-44/cum-sa-indepartezi-petele-de-marker-permanent-162227.html

      Delete