28 August 2012

Legume de iarna la cuptor

Da, stiu doar s-a racorit, nu a venit iarna inca :)) dar la TV Paprika asa se chemau legumele din reteta asta. Cred ca putem sa le spunem si "radacinoase"

Avand in vedere ca maine este sarbatoare, dar si post, va propun o reteta super simpla si foarte foarte papa bun.


Am spalat si taiat in cuburi (pe cat posibil egale ca dimensiuni, sa se coaca uniform) urmatoarele:
- vreo 4 cartofi
- 2 morcovi
- 2 cepe
- 1 radacina patrunjel
- 1 sfecla medie
- 4 catei de usturoi (ei zdrobiti, nu taiati cuburi :P)

Le-am pus direct in tava, pe hartie de copt. Am presarat sare, piper, rozmarin si cimbru. Am picurat vreo 3 linguri de ulei (am avut doar de floarea soarelui, dar daca aveti de masline, nu ezitati) si doi stropi de otet si le-am amestecat bine cu mana, cat sa cuprinda bine uleiul si mirodeniile toate cubuletele. Am dat toata treaba asta la cuptor (treapta 6 la al nostru) pana s-au rumenit frumos legumele - sa fi fost vreo 45 de minute.

In zilele de ne-post, cred ca merge cu un sos de iaurt cu diverse mirodenii. Noi le-am mancat asa si au fost tare bune. Dovada faptului ca nu degeaba am stat si am legumicolit in fata televizorului cu TV Paprika in prima saptamana dupa ce am primit Digi-decodor-thingy. Acum m-am potolit si m-am desprins de televizor - ca au inceput sa se repete emisiunile :)))

4 comments:

  1. Ce bine arata! Cartofi, morcov si ceapa eu faceam in mod obisnuit, insa voi incerca si cu sfecla data viitoare, sper doar sa nu coloreze toata tava :-)

    ReplyDelete
  2. Eu mai pun şi cartof dulce dacă am. Şi păstârnac.

    ReplyDelete
  3. Posibil sa fi pus si pastarnac, inca nu sunt 100% sigura care e patrunjel si care e pastarnac :)) cartof dulce nu am incercat inca, dar e pe lista

    ReplyDelete
  4. Nu e nevoie sa se acopere tava cu folie de aluminiu?

    ReplyDelete