30 April 2014

Diversificarea contraataca...

...cu proiectile de piure, linguri zburatoare si arme sonore cu diferite frecvente.

Se pare ca am ratat momentul de cateva secunde, undeva pe la 5 luni si jumatate, cand planetele se aliniaza cu luna plina dupa primul echinoctiu si copilul mananca fara probleme tot ce-i dai de atunci inainte. Sunt ferm convinsa ca in timpul dintre 5 luni jumate si 6 luni (cand am inceput diversificarea), Sofia a stat treaza noptile si s-a uitat la filmele cu Bruce Lee, sa se documenteze. Altfel nu imi explic modul in care pareaza cu miscari de Karate Kid (wax on, wax off) orice lingura care incearca macar sa se apropie de ea. Mai ca ma astept ca data viitoare sa scoata un nunchak din botosi. Ca sa nu mai spun nimic de modul in care inchide gura si da drumul la crocodili si piranha in santul de aparare, de fiecare data cand simte ca se apropie ora mesei.

Am cantat, am dansat, am "uite avionu"-at de se uita Maria ciudat la noi ca nu intelegea ce se intampla. Am schimbat linguritele, am incercat diverse texturi, am lasat-o sa i se faca foame, ne-am dat de trei ori peste cap. Degeaba. Nimic. Mananca ceapa verde, mar intreg si uneori banana, dupa ce se satura sa o storcofleasca intre degete.

Asa ca am ajuns undeva mult dupa capatul rabdarii. Sugestii? Idei?

8 comments:

  1. Lasa-i mincarea dinainte sa experimenteze singurica mincarea sau sa ii maruntesti mincarea nu pina la stadiu de pireu ci putin cu boturele ca sa simta ea cu limbuta, iar daca nu si nu ce sa faci pesemne ca toate Sofiile sunt asa ;) am si eu una si am hmmmm acus 10 ani de cind ma lupt pe aceiasi tema. Succes cu mica luptatoare :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multam! :)) Sa traiasca, sa-nfloreasca si sa creasca mare Sofia ta :)

      Delete
  2. Asa a fost nr. 2 a mea. Solutia mi-a dat-o ea singura, cand am vazut ca nu suporta piureurile si amestecurile. Asa ca i-am pus bucatele pe farfurie: morcov fiert, fasole verde, cartof copt, etc. sau ii faramitam eu intre degete, ca mai grunjos manca, dar piureuri bleah. Vreo 3 luni a fost frustrant, ca vedeam ca ia 2 guri (mai mult experimenta) si nu manca la suta de grame ca in carti, dar pe termen lung a fost cea mai buna solutie ever: s-a diversificat repede (acum la 3 ani mananca cam orice, fara mofturi), a stiut gusturile asa ca stie ce vrea si stie sa ceara ce vrea (asta de ff devreme), a mancat singura de la 7 -8 luni si acum mananca cu tacamurile mai bine ca sor-sa de 7 ani, careia inca ii mai dau in gura ca e lenesa la mancat :)). Ce bine a fost in deplasari ca n-am carat blender dupa mine si alte ustensile!!
    Deci inghite in sec si las-o in ritmul ei. De foame nu moare.

    Ileana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multam de incurajari si sfaturi, Ileana! Intrebare tehnica: mancarea maruntita o primea, totusi, din lingurita? Sau o lua ea cu mana?

      Delete
    2. Nu m-am cramponat de lingurita, daca vroia sa ia de la mine cu lingurita bine, daca nu, o lasam sa ia singura cu mana. Doar mamaliga si iaurtul le lua sigur cu lingurita, in rest la inspiratie :))). Important este sa treci peste bariera ca trebuie sa manance x grame. Si sa nu te streseze mizeria pe care o face :))). A mea nu a suportat bavetica, deci iti dai seama cum arata dupa o masa. Aaa, si cel mai mult ii placea sa manance de la noi din farfurie, asa ca am gatit fara sare mult timp ca sa poata manca ce mancam noi.

      Delete
    3. Ehei, bariera psihologica e problema. De cand m-am mai relaxat nitel, parca mai inghite cate ceva :))

      Delete
  3. Am raaaas, cu lacrimi am ras! :)) Si-am chemat si un sot sa rada si el! :))) Eu solutii n-am, ai mei au fost diversificati dupa 6 luni amandoi, primul de-o mama stresata, al doilea de o mama zen absolut. Unuia I-am facut piureuri in combinatii mirobolante, al doilea s-a autodiversificat. Acum sunt amandoi niste mofturosi. Dar sunt sanatosi, pe alocuri chiar pufosi, n-ai spune ca traiesc c-o grisina si-un fistic pe zi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Autodiversificarea (in cazul nostru cu carton si ceapa verde) e baza :))

      Delete