05 March 2017

Povesti la telefon - Gianni Rodari

Cred ca m-am indragostit!


De mult nu am citit o carte care sa ma bucure asa, fiecare poveste e o incantare.  Citesc cu zgarcenie, sa tina cat mai mult :) Cred ca nu te poti astepta la altceva de la Gianni Rodari, care a scris, intre altele, Gramatica fantezie - Introducere in arta de a nascoci povesti (care tocmai s-a reeditat, uraaaaa - o caut de ani buni).

Contabilul Bianchi este comis-voiajor si calatoreste prin Italia 6 zile pe saptamana. In fiecare seara telefoneaza acasa pentru a-i spune fetitei lui povestea de seara. Povestile au 2-3 pagini (ca de, nu putea sa plateasca pentru convorbiri mai lungi decat atunci cand castiga vreun contract mai important).

Preferata fetelor este Scufita Galbena:

Povestea asta a dat nastere unui joc de-a povestea gresita, pe care il jucam mereu in hohote de ras.

Mi-a fost greu sa aleg preferata mea din cele pe care le-am citit pana acum:
Povesti la telefon a aparut in 2016 la Editura Arthur, in colectia Classic Yellow.

No comments:

Post a Comment