26 January 2016

Figurine din cercuri de hartie - Printesa

Ieri, in timp ce fetele dormeau de pranz, am rasfoit Idei Creative nr. 94 - Figurine din cerculete de hartie.

Figurine din cercuri de hartie

Cautam ceva de facut cu fetele, asa ca printesa a fost :)

Printesa din cercuri de hartie


Am schimbat putin culorile si am dublat dimensiunile, pentru ca figurinele sunt destul de micute si se manuiesc mai greu la dimensiunile initiale.

Pentru ca fetele mele inca nu stapanesc foarte bine decupatul cercurilor, am pregati eu cele necesare pentru printesele noastre de hartie.

Adica cercuri de hartie (eu am pregatit totul in 3 exemplare):
- magenta pt fete si mov pt mine - de 14 cm diametru - 1buc
- magenta pt fete si mov pt mine - 6 cm - 2 buc
- roz - 8 cm - 2 buc
- roz - 6 cm - 1 buc
- culoarea pielii - 8 cm - 1 buc
- portocaliu - 4 cm - 3 buc
- galben - 6 cm - 2 buc

Printesa din cercuri de hartie


Am mai avut nevoie de:
- 1 foaie mai groasa pe care sa lipim printesa
- ochi mobili
- carioca neagra
- lipici stick, sa nu se increteasca hartia

Mai intai am facut doua indoituri pe cercul roz de 6cm, apoi am lipit pieptul pe foaia alba
Apoi am indoit cercurile mov de 6 cm si le-am lipit langa piept - asa am facut mainile
Printesa din cercuri de hartie

Cercul mare mov l-am indoit putin pe margini si l-am lipit in continuarea trunchiului, iar deasupra am lipit cercurile roz mici, pliate in doua
Printesa din cercuri de hartie

Printesa din cercuri de hartie

De o parte si de alta a cercului de culoarea pielii se fac doua indoituri si se formeaza capul printesei
Printesa din cercuri de hartie

Unul din cercurile portocalii l-am pliat in forma de palnie, iar celelalte doua le-am pliat pe jumatate. Asa am obtinut coroana
Printesa din cercuri de hartie

Cercurile galbene se pliaza in doua si se lipesc, formand parul.
La final se lipesc ochisorii mobili si se deseneaza gura
Printesa din cercuri de hartie


Voila!
(Maria 4 ani si 8 luni, Sofia 2,5 ani - cu o abordare usor deconstructivista :P)

Note:
- mi-a luat destul de mult sa pregatesc materialele pentru cele 3 printese - am lucrat cu compasul
- clar va trebui sa imi caut un sablon de cercuri (daca vom merge pe dimensiunile propuse in carte - cercuri intre 1-10cm) sau sa imi fac eu sabloane din carton daca vom dubla in continuare dimensiunile
- am folosit hartie de doua feluri, de grosimi si texturi diferite, pentru ca asta am avut la indemana - nu a fost bai, dar probabil iesea mai bine daca foloseam un singur fel de hartie
- apropo de hartie, daca mai intreaba bunicii vreodata ce sa le ia fetelor, raspunsul e simplu - hartie colorata! multa multa multa hartie colorata!
- a fost mult mai simplu cu materialele pregatite dinainte si aranjate in seturi - cand fetele s-au trezit am trecut direct la pliat si lipit


- lucrul cu cercuri de hartie stimuleaza mult imaginatia - odata deprinse miscarile de baza, se pot face muuuult mai multe lucruri decat exemplele din carte
- cartea este geniala si merita cumparata, sunt 22 de modele cu care sa va faceti mana pentru inceput

4 comments:

  1. oooo.... ce faine sunt printesele. trebuie sa recunosc ca cea a Sofiei mi-a captat cel mai mult atentia.

    ReplyDelete
  2. Intr-un an, am facut felicitari cu bradut din cerculete.
    Eu am şablon cu cercuri, am gasit pe undeva, candva, mi-a placut si l-am luat, fara a ma gandi ca se pot face diverse lucruri din cerculete.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am vazut in carte un model de bradut. Si un Mos Craciun. Intr-adevar, la dimensiunile din carte, figurinele sunt perfecte pentru felicitari :) Acu' ca ma gandesc, cu multa migala merg facute si martisoare din cercuri (flori, fluturi, diverse ganganii)

      Delete