23 September 2016

Solutii reciclare - Sigurec

La noi in casa se toaca o cantitate impresionanta de hartie. Din fericire, hartia e toata reciclata de la birou - foile printate pe o parte capata printese si pirati (!) si animale si desenele abstracte ale Sofiei pe partea cealalta, apoi dispar misterios de pe mesele de lucru ale fetelor.

Dupa ce am adunat doua cutii mari de astfel de foi, am inceput sa ne intrebam ce facem cu ele. Am cautat pe net niste centre de reciclare la noi in zona si am urcat cutiile in masina intr-o zi cand mai aveam si alte drumuri de facut, cu gandul sa lasam si cutiile undeva. Primul "undeva" era prin Ferentari, dar nu stiam exact pe unde si nici nu aveam chef sa exploram (nu avea numar de strada si telefon) :) La alt centru nu raspundea nimeni la telefon. Dupa alte cateva incercari esuate, Domnul Sot mi-a atras atentia ca lista pe care ma uitam era din anul de gratie 2008 :))

Prin urmare stateam in masina, in parcare la Grand Arena, cu doua cutii imense de hartie in portbagaj, cautand de zor un loc unde sa le putem duce la reciclat. Nu stiu cum am dat pe google peste site-ul Sigurec si am constatat cu mare bucurie in cuget si simtiri ca aveau un centru de colectare chiar in parcare la Grand Arena. Am mersi cu masina 20 de metri mai in dreapta :)) si am ajuns la un Sigurec Prime, un fel de container smart unde se pot lasa tot felul de lucruri, de la electrocasnice la hartie. Un nene amabil ne-a cantarit hartia si ne-a dat un voucher de 2 lei si ceva pe 17 kile de hartie. Voucherul respectiv putea fi folosit in Carrefour in termen de cateva zile.

Ne-am foarte bucurat ca i-am gasit si ca ne sunt foarte aproape. Am vazut pe site ca au o acoperire foarte buna la nivel national, de obicei ii veti gasi pe langa unul din marii retaileri (Cora, Carrefour, Auchan).

Tot pe site am vazut ca exista si varianta Sigurec Mobil - ridica ei deseurile direct de la domiciliu (foarte fain mai ales pentru electrocasnicele mari), ii poti chema prin site sau prin aplicatie.

Voi unde duceti la reciclat ce reciclati?

PS Daca va e mai la indemana Mega Image, puteti recicla diverse si la ei - am aflat acum ceva vreme de pe Iubesc Orasul Meu

7 comments:

  1. Dar containerele acelea mari pentru hartie, sticla si aluminiu, plastic nu sunt ok? Noi acolo ducem chestiile care se pot recicla.

    ReplyDelete
  2. Am auzit un zvon cum ca nu sunt eficiente pentru ca, toate ajung, intr-un final, in acelasi loc si nu se recilceaza, dar sper sa nu fie adevarat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am auzit si eu ceva de genul asta, dar si faptul ca, la groapa de gunoi, se mai triaza reciclabilele si e bine cand sunt calupuri de la containerele speciale. La noi in cartier, nu stiu de ce, nu mai e nici urma de container, desi erau aproape pe fiecare strada

      Delete
  3. minunat! Sunt atat de incantata de descoperirea ta!
    E ok daca iti preiau articolul si il pun pe blog? E un lucru important - pt ca sigur sunt multe alte persoane ca tine!


    Eu pe vremuri mersei pana in Fundeni la un centru de colectare hartie in curtea unui om si am dus un teanc de reviste si ziare colectate ...habar nu am de ce :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, te rog :) si eu am mers la un moment dat prin Colentina sa duc niste reviste :)))

      Delete
  4. Intrebare intrebatoare : vreo idee pentru hainele vechi si uzate pe care nu-mi vine nici macar sa le donez ? Sa zicem body de bebelusi plin de urme de mar banana si alte chestii care nu se curata deloc + hainute rupte care nu mai pot fi reparate... Asa...poate ar mai tine de cald cuiva care doarme prin canale dar mie una nu-mi vine sa le dau nimanui. Astept cu interes recomandari :D

    Teo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yellow :) noi le lasam in punga pe tomberoanele de gunoi din drum spre gradinita (noi avem ghena). Pe acolo trec la doua zile cei care culeg sticlele de plastic din gunoi si le iau daca le trebuie. pe cele rupte de tot le fac direct carpe.

      Delete