16 September 2016

Dileme - cartile

Locuim intr-un apartament cu 2 camere si iubim cartile.

Asta ar fi, in sine, o problema organizatorica. Fara sa luam in calcul cei 3 copii de varste diferite si cartile aferente.

Ecuatia complexa arata asa: foarte putine carti pleaca din viata noastra; multe vin in viata (si casa) noastra. Banuiesc ca multe vor mai veni - carti pentru varste mai mari, carti pentru scoala, carti pentru pasiunile (probabil) diferite ale celor trei fete co-locatare. Deci: multe carti care vin - putine carti care pleaca=problema de spatiu.

Incercam sa suplinim cartile avute cu cartile imprumutate de la minunata Biblioteca Ion Creanga, dar chiar si asa iesim uneori in dezavantaj: cand fetele isi intalnesc cartile preferate la biblioteca si ajungem sa le cumparam pana la urma, pentru ca nu putem trai fara ele.

Am triat si donat, insa nu e foarte mult loc de manevra. Nu ne putem desparti de Pixi, de iepurasii din Ghici cat de mult te iubesc, de enciclopedii, de cartea aia pe care o citeam in fiecare zi anul trecut, de cartea despre bebelusi, de..., de..., de....

Cateva din enciclopediile preferate


Si nu spun nimic de noi, cei mari, care ne descurcam cum putem si mai inghesuim cate inca ceva in locul acela mic mic ramas pe polita a treia, langa usa.

Voi cum faceti? Cum va organizati? Cum renuntati la carti? Puteti?(Si nu, KonMari stuff nu functioneaza la mine. Si da, recitesc des cartile care mi-au placut mult :) )

13 comments:

  1. Replies
    1. Complicat atunci. Tocmai am mai facut niste comenzi de carti :-s

      Delete
  2. eu am renuntat la multe din ele, le-am donat bibliotecii din oras dar tot mai am muuulteee si nu pot renunta la ele!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu cele la care nu putem renunta am o mare problema :))

      Delete
  3. Si noi suntem fanii enciclopediilor Aramis.
    Cartile pentru copiii sub 3 ani le-am cam dat.
    La beletristica am facut mare curatenie in urma cu vreo doi ani - criteriul de plecare: "nu vreau sa recitesc si nu vreau sa ramana in biblioteca fetitei mele".
    La alte tipuri de carti nu pot sa renunt.
    Irina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt foarte faine enciclopediile Aramis, doar ca a trebuit sa la dau la legat la o tipografie, ca tot zboara foile din ele

      Delete
  4. si ce m-ai lovit cu problema asta! Avem peste 500 de carti. Mult peste. Cand ne-am mutat, realmente impahetam si numaram si nu se vedea ca golesc; trecusem de jumatate si m-am oprit din numarat pe la 500. Unele fete isi cumpara pantofi:) eu carti. Si suntem si obsesiv compulsivi si nu vrem sa dam!! Am mai donat ce aveam dubluri ( de, noi ne-am "luat" deja obsedati de carti), asa ca am dat cateva sacose gen cele de la ikea catre o biblioteca la tara. Si apoi am cumparat altele :D . Cat de usor mi-a fost sa imi limitez hainele la 2 rafturi si sa am o singura pereche de pantofi si una de blugi, pe atat de greu accept ca am o problema cu cartile :D

    Acum avem abonament la biblioteca. Avem si kindle. O sa mai luam un kindle. Am pus regula: nicio carte noua. Eu am pus regula, eu am luat carti ( la mana a 2a) si ascuns prin biblioteca, a mirosit-o sotul si am mintit ca o am de vreo 2 ani si ca e de fete, nu o sa ii placa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si noi am avut embargo auto-impus cu privire la cartile noi. A durat cam doua zile :)) Si oamenii astia care tot fac reduceri la carti deloc nu ma ajuta :p Ma gandeam la un moment dat sa devin reprezentant Usborne, dar cred ca e prea periculos, atunci chiar nu o sa pot sa ma abtin :))

      Delete
  5. singura idee care o am e sa le ofer la citit la un grup de prietene. Un fel de tur al cartilor. Cine o vrea, sa o tina for ever.

    ReplyDelete
  6. E-cartile pot fi o solutie pentru voi, adultii. Pentru fete, pui cartile mai putin populare intr-o cutie si pe cele de care nu va atingeti 3 luni, le dati. Simplu:)). Noi vom avea in curand la scoala targul de toamna, copiii doneaza carti care se vor vinde la targ (banii intra in fondul clasei), planuiesc sa dau mai mult de 4 cat le revin alor mei. Dar nu stiu ce sa fac cu cele in romana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi-e greu cu cititul digital, dar ma chinui sa ma obisnuiesc tocmai din motiv de spatiu. o sa incerc si ideea ta de sortare, multam :)

      Delete
  7. am scos aprox 30 de carti din biblioteca. Carti care fie nu le-am citit, fie nu o sa le mai citesc niciodata. Le-am publicat ca le donez in 2 grupuri de prietene si deja au plecat. Acum am loc de... allllte carti :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt mandra se tine :) si sunt convinsa ca nu o sa fie greu sa le inlocuiesti :)) tocmai am mai facut o comanda la Libris...

      Delete