27 June 2016

Costinesti - iunie 2016

Tocmai ce ne-am intors de la mare si vroiam sa va povestesc si voua una-alta, poate va vor fi informatiile de folos pentru planificarea concediilor viitoare :)

Socrii nostri au descoperit anul trecut Magic Costinesti si am stiut de atunci ca ne vom caza aici in viitoarea iesire la mare. Pentru Magic, Domnul Sot a rupt relatia cu pensiunea la care merge din frageda pruncie (tot in Costinesti, o pensiune decenta, dar cu bucataria la comun; pentru noi, niste fiinte destul de asociale, sa faci small talk la bucatarie cu vecinii de pensiune in timp ce pregatesti laptele pentru micul dejun nu e cea mai faina teaba de vacanta).

Prin urmare cautam ceva cu bucatarie proprie - pentru ca 2 copii si un bebelus la terasa de cateva ori pe zi nu e o varianta - si cu parchet pe jos, sa fie mai cald si sa se poata dormi pe o saltea gonflabila.

Magic Costinesti este un complex de 4 blocuri cu 4 etaje, in partea de nord a statiunii (spre epava). Foarte aproape de plaja - pe strada paralela cu faleza, in dreptul terasei Famagusta. Am inchiriat o garsoniera cu 90 lei (in extrasezon). Socrii ne-au fost vecini si am observat ca au avut camera mai mica decat a noastra - daca mergeti, cereti camerele mari atunci cand faceti rezervari.

In garsoniera gasiti lucrurile minim necesare (imi pare rau ca nu am apucat sa fac niste poze cu camera, dar va puteti orienta dupa cele de pe site):

Baie:
- 2 prosoape mari, 2 mici
- sapun
- mop si galeata
- matura si faras
- covoras de baie
* cabinele de dus sunt cam subrede, am ramas cu plexigalsul de la unul in mana incercand sa inchid usa; prin urmare, se uda baia atunci cand faci dus - pentru noi asta nu a fost o problema.
* dusul nu are si robinet, ci doar para de dus - in cazul in care copiii nu sunt obisnuiti sa fie spalati cu dusul, s-ar putea sa fie o problema (noi nu am reusit sa le spalam pe cap din cauza asta)
* apa calda se intampla pe baza de boiler - nu spalati vasele inainte de a face dus, s-ar putea sa aveti surprize (surprize din gama dusului cu apa rece - patita doar de mine, nu stiu cum ceilalti nu au avut problema asta, o fi dupa sufletul omului)

Bucatarie open-space:
- detergent de vase, burete si laveta
- plita electrica - cu un ochi
- ibric
- oala de vreo 2 litri
- tigaie mica
- 2 farfurii adanci, 2 farfurii normale
- 2 cani, 2 pahare
- 2 seturi de tacamuri
- cutit mare si cutit mic
- set de gatit mic - spatula, polonic, lingura, furculita
- frigider mic (intre un frigider normal si unul de minibar, cat blatul de lucru ca inaltime)
- cos de gunoi
* noi am mai luat: o oala (si tare bine ne-a prins), un set de tacamuri, un set de boluri si un set de farfurii (toate din gama Kalas de la Ikea, am inchis ochii o saptamana cu privire la mancatul din plastic), cuitul nostru de la Ikea, pentru ca suntem dependenti, prosop de bucatarie, o fata de masa, saci de gunoi; data viitoare o sa iau si un  desfacator de sticle.
* nu exista hota

Living:
- canapea extensibila (au diverse modele de la Ikea)
- masa de cafea marisoara
- dulap
- doua taburete de la Ikea
- masa pentru televizor si televizorul aferent (hello Disney Junior!)
- o masa de plastic, mai mica
- aparat de aer conditionat
*am mai luat un cearsaf cu elastic - al lor era prea mic si tot fugea de pe pat - si o protectie de saltea, pentru ca... copii
*lenjeriile si prosoapele nu se schimba, nu se face curat; odata ajuns acolo te gospodaresti singur, nu iti intra (teoretic) nimeni in camera pana pleci
*consumabile se mai pot cere de la receptie, noi le-am avut pe ale noastre (saci de gunoi, hartie igienica, sapunuri, etc)

Balcon:
- uscator pentru rufe, carlige
*nu sunt plase la geamuri

Am avut o camera foarte racoroasa. Geamurile sunt toate colorate si mai opresc din soare, iar camera noastra a fost oricum orientata spre nord, deci nu a batut soarele direct in geam. M-am indragostit de geamurile cat tot peretele :)

Ne-am gospodarit dupa cum ne-am priceput mai bine, am rearanjat mobila dupa cum ne-a fost mai util si am gatit mare parte a meselor acasa.

De bucatarit am bucatarit simplu si rapid: o supa foarte rapida de pui (la noi nu se traieste fara supa inainte de somnul de la pranz), pui la tigaie, omlete, lapte cu cereale, ravioli si tortellini carbonara, cremwursti (facem asta din cand in cand, am gasit unii mai curati la Lidl), salate multe cu branza, paine cu unt si miere. Ma gandeam ca asta cu gatitul va fi o povara stricatoare de concediu, dar a fost foarte ok pana la urma. Am facut mare parte din cumparaturi la Auchan Constanta si am completat cu cele necesare din Lidl Mangalia.

La plaja am mers inspre epava, printre stanci. Apa se adanceste foarte aproape de mal, apoi revine la o adancime de 1 metru, dar am preferat zona asta pentru ca e mai libera in extra-sezon. De altfel, plaja e atat de ingusta incat nu o poti imparti cu nimeni pe latime - adica pe bucata ta de plaja esti doar tu, cu vecini doar stanga-dreapta, ceea ce e foarte fain :) Dupa-amiezile le-am petrecut la Jupiter, unde ajungeam pe la 5, cand majoritatea oamenilor plecau deja de pe plaja si prindeam mai liber.

Voi unde stati cand mergeti la mare? Ce statiune preferati si de ce? Recomandari de cazare cu bucatarie si parchet? :)



6 comments:

  1. Eu prefer Jupiter pentru ca e mica si linistita. In ultimii ani am fost in Eforie Nord. Abia astept sa vad cum arata acum, cu plaja marita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unde stateati la Jupiter? Ne place mult acolo, dar nu ne-am lamurit cu cazarea. Dar la Eforie?

      Delete
  2. N-ai idee cat visez sa ma duc si eu ca turistul la un hotel si in afara de somn si plaja sa nu mai fac nimic :D.

    ReplyDelete
  3. Suna foarte bine! Eu n am pana acum un loc pe care l as recomanda si la care sa ma reintorc.

    ReplyDelete