29 August 2014

My First Reading Library

Va spuneam acum ceva timp ca am un mare crush pe cartile de la Usborne. Parca prin ianuarie am citit pe blogul Adrianei despre My First Reading Library, care era la mega reducere, la Adina. M-am sucit si m-am invartit in jurul ideii cateva zile, dar cand bunica materna m-a sunat sa ma intrebe ce sa le ia fetelor cadou, aveam raspunsul gata pregatit :P

Si asa a aparut in viata noastra My First Reading Library. Este vorba despre un set de 50 de carti in limba engleza, pentru copiii care invata sa citeasca. Sunt impartite pe nivel de dificultate: cele verzi au cateva fraze mai lungi pe pagina din stanga, pe care le citeste parintele, iar pe pagina din dreapta sunt cateva cuvinte scurte (de regula onomatopee, mai ales pentru primele carticele) pe care le citeste copilul singur. Volumele galbene au enunturi mai simple, pe care le citeste copilul singur, in timp ce frazele din volumele mov devin ceva mai complexe. Parcurgand cele 50 de carti nu puteam sa nu ma intreb de ce nu avem si noi ceva asemanator in romana...



Textele sunt fie originale, fie adaptari dupa fabule sau povestiri din lumea intreaga. Iar ilustratiile sunt de-a dreptul fascinante. Dupa ce am trecut prin jumate de pachet (citeam cu Maria doua carti inainte de somnul de pranz si doua inainte de somnul de seara) am inceput sa ii recunosc pe ilustratori. Fred Blunt si Mike Gordon cred ca mi-au ramas cel mai aproape de inima.
Ilustratii de Fred Blunt

Ilustratii de Fred Blunt
La sfarsitul fiecarui volum sunt cateva exercitii pe marginea povestii - gaseste diferentele dintre imagini, gaseste cuvantul care lipseste din fraza, spune daca frazele sunt adevarate sau false, etc.

Cartile sunt micute, putin mai inguste decat un caiet A5. In imaginea de mai jos, le-am pus alaturi o agenda format standard A5, sa va faceti o idee mai clara cu privire la dimensiunea volumelor.

Cartile vin intr-o cutie de carton foarte practica - imi place ca am unde sa le tin gramada, sa nu se imprastie prin toata casa.
Mai jos puteti vedea un colaj cu toate carticelele din pachet.
Cu ele ne-am inmuiat si noi degetele in limba engleza: textele sunt scurte si le putem citi mai intai in engleza si apoi in romana, pagina cu pagina, fara ca Maria sa se plictiseasca sau sa piarda sirul.

Fiind atat de multe, acopera destul de multe teme si le-am putut combina cu diverse alte carti / joculete atunci cand situatia (Maria :P) a cerut-o. Revin cu detalii in curand :)

8 comments:

  1. Si noi avem colectia asta....inca suntem mici pt ele dar se uita cu drag pe ele. Sunt intradevar faine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. E la fel ca la haine, mai bine sa fie cartile mai mari, copiii mai cresc :)

      Delete
  2. Ce dragute sunt. Cat a costat pachetul? Nu prea avem carti in engleza...trebuie sa aprovizionam :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. L-am luat atunci cu 190 de lei, era la oferta. Daca nu ma insel, parca l-am vazut redus si acum, din nou www.miculcititor.ro/oferte-speciale-septembrie-2014/

      Delete
  3. Grozava achizitie!

    ReplyDelete
  4. frumoasa recenzie la niste carti pe care si noi le indragim, cele de la Usborne. spor la citit si invatat!

    ReplyDelete