04 March 2015

Despre customizare si simplificare

Nu e un secret pentru nimeni care a deschis vreodata pagina asta ca am un mare si gras pitic pe creier cu papetaria. Si tot ce inseamna agende si printables colorate. Mi-as face un plan zilnic ora cu ora doar sa imi pot completa un ToDoList colorat. Atat de tare imi plac.

De-a lungul timpului mi-am facut template-uri personalizate, pentru ca nimic din ce am gasit pe net nu mi s-a potrivit 100%. Printre materialele pe care mi le-am pregatit singura se numara si un meniu saptamanal, pe care il prindeam cu magneti pe frigider. Asta era acu vreo 3 ani, cand am inceput sa functionez pe baza unui meniu saptamanal. Fast forward pana in zilele noastre, meniul saptamanal arata asa:


Adica am trecut de la printable colorat la o pagina A5 scrap, pe care scriu cu pixul joi seara sau vineri dimineata ce avem in plan pentru saptamana viitoare (fac asta inainte de cumparaturile saptamanale, care se intampla de obicei vinerea). Pentru ca mi-e mai comod, nu mai am grija printatului si, mai ales, pentru ca imi place momentul ala in care trag liniile pentru fiecare zi a saptamanii. Simt ca mi se aseaza lucrurile in cap, cumva.

La fel, mi-a placut ideea de Evernote. Si mi-au placut aplicatiile de meal planning. Si aplicatiile de fridge/pantry storage. Si multe alte nebunii. Dar am renuntat intre timp, pentru ca mi-am dat seama ca mai mult imi complica viata. Si ca pixul pe hartie e baza :)

Pana la urma, ideea e sa fie mai simplu, nu neaparat mai dragut si colorat. Dap, mi-a luat mult sa accept asta :))

2 comments:

  1. Eu scriu meniul (când îl fac) pe o ramă foto, cu markerul. Săpt. asta însă l-am scris pe o foaie simplă de hârtie (tot pe frigider), mi-a fost mai la îndemână, e făcut în pripă lângă 2 copii fără stare. Termin stocul de alimente din casă și mi-e mai simplu planificând niște mese, că în rest nu mi se potrivește gătitul planificat... Dar e fain să ștergi cu pixul/markerul și mâncăruri deja făcute și alte celea... cumpărături, curățenie... Parcă ai satisfacție că n-a trecut ziua degeaba când vezi diverse bifate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, tin minte rama ta, e o idee foarte foarte buna :) M-am gandit la un moment dat sa scriu direct pe frigider, dar mi-am dat seama ca s-ar cam pata :))

      Delete